Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 3 человека

Физическое воспитание – одно из необходимых условий правильного развития детей

Дата: 3 января 2019 в 21:16, Обновлено 3 июня 2021 в 21:23

Фізічнае выхаванне дзяцей ранняга ўзросту

 

У нашай краіне клопат пра дзяцей - справа сапраўды ўсенароднае.

Дзяржава зацікаўлена ў тым, каб маленькія грамадзяне мелі радаснае дзяцінства, каб яны раслі здаровымі, моцнымі, працавітымі. Клопат пра здароўе дзяцей, захаванне і ўмацаванне якога складае фізічнае выхаванне. Няма большай радасці для бацькоў, чым бачыць сваіх дзяцей моцнымі, здаровымі, загартаванымі.

Каб дзіця рос здаровым, ураўнаважаным, фізічна моцным, меў добры апетыт, паўнавартасны сон трэба строга прытрымлівацца рэжыму. Рэжым - гэта рацыянальнае і дакладнае чаргаванне сну, ежы, адпачынку, розных відаў дзейнасці ў плыні сутак. Сон, ежа, шпацыр, заняткі праводзяцца ў пэўнай паслядоўнасці. Рытмічны распарадак жыцця спрыяе нармальнаму развіццю дзіцячага арганізма. «Правільны рэжым павінен адрознівацца пэўнасцю, дакладнасцю і не дапускаць выключэння, акрамя тых выпадкаў, калі выключэння сапраўды неабходныя і выклікаюцца важнымі абставінамі" А.С. Макаранка.

Істотную ролю ў выхаванні здаровага дзіцяці гуляе правільная арганізацыя харчавання.Падчас прыёму ежы ў кожнай узроставай групе створана спрыяльная абстаноўка (правільная сервіроўка, спакойныя стасункі дзяцей і дарослых).

Адным з умоў паспяховага рашэння задач фізічнага выхавання з'яўляецца актыўная фізічная дзейнасць дзяцей на працягу дня, якая забяспечваецца комплексным выкарыстаннем усіх формаў працы:

  • ранішняя гімнастыка
  • фізкультурныя заняткі
  • фізкультхвілінкі
  • спартыўныя і рухомыя гульні
  • індывідуальная праца
  • самастойная рухальная дзейнасці дзяцей
  • фізкультурныя вольнага часу і святы
  • гартаванне

Першачарговая задача дашкольнай адукацыйнай установы - стварэнне аздараўленчага рэжыму, аптымальных умоў для росту і развіцця дзіцяці, да якіх адносяцца:

  • добразычлівае стаўленне да дзяцей
  • захаванне санітарна-эпідэміялагічных патрабаванняў (тэмпературны рэжым і рацыянальная адзенне ў памяшканні і на вуліцы)
  • рацыянальнае харчаванне
  • аздараўленчыя мерапрыемствы
  • мерапрыемствы, накіраваныя на ўмацаванне імунітэту, павышэнне ахоўных сіл арганізма

Кожны бацька хоча бачыць свайго малога здаровым, вясёлым, добра фізічна развітым.Дзецям неабходна забяспечыць патрэбу ў рухах. З моманту нараджэння дзіця імкнуцца да рухаў. Спачатку гэтыя рухі бязладныя. Аднак паступова яны пачынаюць набываць больш каардынаваць і мэтанакіраваны характар. Руху аказваюць шматбаковае ўплыў на арганізм чалавека, і гэты ўплыў невымерна вышэй для расце і развіваючага арганізма.

Актыўныя руху павышаюць ўстойлівасць дзіцяці да захворванняў, павышаюць дзейнасць лейкацытаў. Фізічныя практыкаванні спрыяюць развіццю ў дзяцей разумовых здольнасцяў, ўспрымання, мыслення, увагі, прасторавых і часавых уяўленняў.

Падчас выканання рухаў з дзецьмі выхавальнік актыўна фарміруе ў іх маральна-валявыя якасці, мэтанакіраванасць. Пры выкананні рухаў ўзбагачаецца эмацыйны стан дзяцей. Яны адчуваюць пачуццё радасці, ўздыму ад выяўленай пры авалоданні рухальнымі дзеяннямі энергіі, ад раскаванасці і свабоды іх выканання.

Дзецям уласцівыя шматразовыя паўтарэння рухаў як падчас авалодання імі, так і пасля ўжо які з'явіўся рухальнага ўменні. Займацца з дзецьмі варта пастаянна, сістэматычна. Вялікая разнастайнасць рухаў даступных дзіцяці стварае ўмова для развіцця і ўдасканалення рухальных якасцяў - шпаркасці, спрыту, сілы, вынослівасці, гнуткасці. Бег, скачкі, кіданне, лажанне, уменне упэўнена і спрытна дзейнічаць - усё гэта неабходнае ў гульнявых і жыццёвых сітуацыях прыносіць поспех у спартыўных гульнях.

Як самастойная форма работы па фізічным выхаванні з'яўляецца рухомая гульня. Гульні праводзяцца з усімі дзецьмі або падгрупы. Індывідуальная праца накіравана на актывізацыю маларухомых дзяцей. Вядома: чым вышэй рухальная актыўнасць дзіцяці, тым больш інтэнсіўна развіваецца яго гаворка. Фарміраванне рухаў адбываецца пры ўдзеле гаворкі.Яна з'яўляецца адным з асноўных кампанентаў рухальна-прасторавых практыкаванняў.

Рытм прамовы, перш за ўсё вершаў, прымавак, спрыяе ўдасканаленні дынамічнай каардынацыі, агульнай і дробнай маторыкі, палягчае працэс запамінання. З дапамогай вершаванай рытмічнай прамовы выпрацоўваюцца правільны тэмп прамовы, рытм дыхання, развіваецца маўленчай слых, моўная і рухальная памяць.

Рэкамендацыі бацькам:

  • Працягваць умацоўваць і захоўваць здароўе дзяцей.
  • Выхоўваць культурна-гігіенічныя навыкі і навыкі самаабслугоўвання.
  • Развіваць руху ў хадзе.
  • Навучанне разнастайных формаў рухальнай актыўнасці.
  • Папярэджваць стому дзяцей.

Выкарыстоўваць у гульнях вершы, пацешкі, песенькі

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.